Conversion Rate Optimalisation

Bij IWB zien wij Conversie Ratio Optimalisatie (CRO) als volgt: Het identificeren en oplossen van bottlenecks op de website die het pad naar de uiteindelijke conversie tegenhouden/vertragen. Door op de juiste manier naar data te kijken van gebruikers kunnen we deze bottlenecks identificeren. Na het vinden van deze bottlenecks gebruiken we bekende CRO technieken om zodoende het aantal conversies op je website te verhogen.

Voeg toe aan je pakket Contact opnemen
  • A/B testing & multi-variate testing
  • Heatmap analyses
  • Recordings analyses
  • Google Analytics content drilldown
  • Maandelijkse rapportages

Waarom kiezen voor Conversie Ratio Optimalisatie?

Je bent druk bezig met het draaien van campagnes op Google, Meta en misschien wel TikTok. Uiteindelijk is het doel van deze campagnes dat men op je website landt en hier vervolgens een aankoop/aanvraag doet. Wanneer blijkt dat het conversieratio op de website dermate slecht is, moet je uiteindelijk veel meer advertentiebudget betalen voor die nieuwe klant.

Een voorbeeld: Met €10 ad spend per dag in Meta, bereik je 1.000 mensen per dag, waarvan 3% van deze mensen klikt op je advertentie en landen op de website. Dit betekent: 1.000 x 3% = 30 website bezoekers. Stel dat het conversie ratio op jouw website 1% is. Dat betekent dat er 4 dagen overheen gaan voordat je 1 aankoop binnen hebt. Stel je conversie ratio was 4% geweest, betekent dit dat er slechts 1 dag voor nodig was om diezelfde aankoop binnen te krijgen. Zonde toch wanneer die 1% eigenlijk 4% had kunnen zijn?

Daarom is zo ontzettend belangrijk om je conversie ratio te optimaliseren. Uiteindelijk betekent dit namelijk niet alleen meer rendement uit Meta, maar dit geldt voor alle kanalen. Reken maar uit hoeveel impact dat voor jouw bedrijf betekent!

CRO

Conversie Ratio Optimalisatie begint bij data-analyse

De gehele inrichting van GA4 zit in het Mount Everest Support pakket, maar met CRO duiken we nog dieper de data in. We verdiepen ons in het gedrag van de gebruiker en zoeken herkenningspunten welk gedrag uiteindelijk lijdt tot de hoofdconversie. Door het in kaart krijgen van deze punten kunnen we hypotheses opstellen om het gewenste gedrag van de gebruiker te stimuleren.

Dit doen we door verschillende rapporten op te stellen en te analyseren, zoals:

  • All Link Click rapport (waar klikken gebruikers wel/niet op)
  • Zoekterm rapport (welke zoektermen zoeken gebruikers naar en krijgen ze hier (relevante) resultaten voor)
  • Scroll Diepte rapport (hoe ver scrollt de gebruiker gemiddeld op verschillende pagina’s en zien ze de belangrijke elementen)
  • Trechter verkenning (waar in de conversie funnel vallen gebruikers af)

Gebruikerservaring verhogen door je website te optimaliseren

Het verbeteren van je website baseren we voornamelijk op de 7 Principes van Cialdini:

  1. Sociale Bewijskracht
  2. Authoriteit
  3. Schaarste
  4. Commitment
  5. Sympathie
  6. Wederkerigheid
  7. Eenheid

 

Door deze principes toe te passen stimuleer je je gebruikers om over te gaan tot conversie op je website. Met het CRO pakket van IWB zorgen we ervoor dat je een Cialdini Audit krijgt. Na deze audit zal je website en je communicatie stapsgewijs verbeterd worden, met een hoger conversieratio als gevolg.

Spreek de taal van je gebruiker: breng je waarde (gain creator) of haal je pijn weg (pain reliever)?

Met de juiste waarde proposities (Value Propositions) vertaal je de wensen van je doelgroep naar jouw product / dienst. Dit kan je doen met:

  • Gain Creators, praten in voordelen
  • Pain Relievers, het verhelpen van problemen

In het basispakket van IWB zit het in kaart krijgen van je Buyer Persona. Door het gebruikmaken van deze informatie helpen we je de beste boodschap over te brengen op je website. Het is niet vanzelfsprekend om altijd te praten in voordelen of problemen verhelpen. Op basis van A/B testen meten we het aantal aankopen/inschrijvingen (conversies) per Value Proposition. Met genoeg data kunnen we concluderen dat Gain Creators of Pain Relievers de juiste manier is om te communiceren.

Heb jij vragen of ben je nieuwsgierig wat wij met CRO voor jouw bedrijf kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op per mail of telefoon.

Pssst: al zeker 30 bedrijven gingen je voor..

Klanten case

Wij zijn trots op ons werk. Zie hier een aantal cases waarin wij succesvol resultaat geboekt hebben.

Plan een vrijblijvend adviesgesprek

Wil je weten hoe IWB jouw bedrijf naar een hoger niveau kan tillen? Neem contact op voor een vrijblijvend adviesgesprek met onze experts. We verkennen samen de mogelijkheden voor groei en ontwikkelen een strategie om optimaal resultaat te bereiken, geheel afgestemd op jouw unieke situatie.